№ п/п
|
Дата правя-дзення
|
Тэма ўрока
|
Коль-касць гадзін
|
Дамашняе заданне
|
|
|
НПБП. Паўтарэнне вывучанага матэрыялу ў 5 класе. Максім Лужанін. “Добры хлопец Дзік”. Міхась Лынькоў. “Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў”.
Уводзіны. Кніга адкрывае свет
|
1
|
Перачы-таць артыкул “Кніга адкрывае свет”. Падрыхта-ваць выказван-не “Кніга – сябар і дарадца”
|
- Мой род. Родная зямля. Народ
|
|
|
Уладзімір Ліпскі. “Ад роду – да народу”
(з кнігі “Я”)
|
1
|
Перачы-таць твор “Ад роду – да народу”,
с.11, адказваць на пытанні
|
|
|
Алесь Пісьмянкоў. “Продкі”
|
1
|
Вывучыць верш “Продкі” на памяць
|
|
|
Пятрусь Броўка. “Зямля Беларусі” (урывак з паэмы “Беларусь”)
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне ўрыўка “Зямля Беларусі”
|
|
|
Паўтарэнне вывучанага матэрыялу ў 5 класе. Уладзімір Караткевіч. “Былі ў мяне мядзведзі”.
Уладзімір Караткевіч. “Лебядзіны скіт”
|
1
|
Перачы-таць твор, падрыхта-ваць вуснае паведамле-нне пра хана Бату
|
|
|
Уладзімір Караткевіч. “Лебядзіны скіт”. Патрыятычны пафас твора, яго вобразны лад
|
1
|
С.26, адказваць на пытанні
|
|
|
Любоў Тарасюк. “Імя Айчыны”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша “Імя Айчыны”
|
|
|
Урок дадатковага чытання
|
1
|
|
- Фальклор і літаратура. “Свет загадак і цудаў”
|
|
|
Узнікненне вобразнага, мастацкага слова
|
1
|
Перачы-таць артыкул “Міфы”
|
|
|
Міфы пра багоў
|
1
|
Перачы-таць артыкул “Пра багоў”. Скласці вусную замалёўку пра аднаго з міфалагіч-ных багоў
|
|
|
Міфы пра духаў
|
1
|
Перачы-таць артыкул “Пра міфічных істот”, с.43, адказваць на пытанні
|
|
|
Народная легенда “Дамавікова ўдзячнасць”
|
1
|
Падрыхта-ваць пераказ легенды “Дамавіко-ва ўдзяч-насць”
|
|
|
Ян Баршчэўскі. “Вужыная карона”
|
1
|
Перачы-таць апавядан-не “Вужыная карона”,
с. 55, адказваць на пытанні
|
|
|
Ян Баршчэўскі. “Вужыная карона”
|
1
|
Скласці план і падрыхта-ваць сціслы пераказ апавядан-ня
|
|
|
Максім Багдановіч. “Вадзянік”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша. Прыду-маць вусную казку пра Вадзяніка
|
|
|
Казімір Камейша. “Камень ля вёскі Камень”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша
|
|
|
Якуб Колас. “Жывая вада”
|
1
|
|
|
|
НПБП. Вуснае сачыненне “Мой свет загадак і цудаў”
|
1
|
|
“Сэрцам народжаны спеў”
|
|
|
Народныя песні. Каляндарна-абрадавыя песні “Прыехала Каляда на белым кані…”, “Вы, калядачкі, бліны-ладачкі…”
|
1
|
Перачы-таць артыкул “Народ-ныя песні”, тэксты песень, падрыхта-ваць вусную замалёўку пра свята Каляды
|
|
|
Народныя песні “Благаславі, маці, вясну заклікаці…”, “А на Купалу рана сонца іграла…”
|
1
|
Выразнае чытанне народных песень, падрыхта-ваць вусную замалёўку пра свята Купалле
|
|
|
Народныя песні “А ў суботу проці нядзелі…”, “Каля месяца, каля яснага…”, “Рэчанька”
|
1
|
Выразнае чытанне сямейна-абрадавай і лірычнай песень, адказ на пытанні да іх
|
|
|
Літаратурная песня. Алесь Ставер. “Жураўлі на Палессе ляцяць”
|
1
|
Вывучыць верш “Жураўлі на Палессе ляцяць” на памяць
|
|
|
Алесь Бачыла. “Радзіма мая дарагая…”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша, с.81, адказваць на пытанні
|
- Мастацкае слова: вобразнасць, выразнасць, хараство.
“Каляндар прыроды”
|
|
|
Змітрок Бядуля. “Зямля”
|
1
|
Скласці вусную замалёўку “Мая зямля”
|
|
|
Паўлюк Трус. “Падаюць сняжынкі…” (урывак з паэмы “Дзясяты падмурак”). Метафара ў літаратурным творы
|
1
|
Вывучыць урывак “Падаюць сняжынкі” на памяць
|
|
|
Рыгор Барадулін. “Уцякала зіма ад вясны”. Увасабленне ў літаратурным творы
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша, с.111, адказваць на пытанні
|
27.
|
|
Янка Брыль. “Над зямлёй – красавіцкае неба…”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша, с.114, адказваць на пытанні
|
|
|
Анатоль Вялюгін. “Спелы бор”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша, скласці вусную замалёўку пра свае ўражанні ад наведван-ня лесу
|
|
|
Іван Мележ. “Першы іней” (урывак з рамана “Подых навальніцы”)
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне ўрыўка “Першы іней”, с.117-118, адказваць на пытанні
|
|
|
Аляксей Коршак. “Кляновы ліст”
|
1
|
Падрыхта-ваць выразнае чытанне верша
|
|
|
Іван Грамовіч. “Воблакі”
|
1
|
|
|
|
НПБП. Вуснае сачыненне з элементамі апісання
|
1
|
|
- Літаратура як чалавеказнаўства.
“Чалавек – гэта цэлы свет”
|
|
|
Алена Васілевіч. “Сябры”
|
1
|
Прачытаць апавядан-не “Сябры”, вызначыць эпізоды, важныя для характа-рыстыкі герояў
|
|
|
Алена Васілевіч. “Сябры”.
Апавяданне як літаратурны жанр
|
1
|
Падрыхт. параў-нальную характа-рыстыку Лёні і Грышы
|
|
|
Кузьма Чорны. “Насцечка”
|
1
|
Прачытаць 1 і 2 раздзелы аповесці, вызначыць эпізоды, у якіх выразна праяўля-юцца характары Насцечкі, Закрэў-скага і Сержа
|
|
|
Кузьма Чорны. “Насцечка”.
Вобраз Сержа ў творы.
Узаемаадносіны Насцечкі і яе дзеда – старога Закрэўскага
|
1
|
Прачытаць 3 і 4 раздзелы аповесці. Падрыхт. вусны аповед
пра Сержа
|
|
|
Кузьма Чорны. “Насцечка”.
Аповед Сержавага бацькі пра сваю маладосць
|
1
|
Прачытаць 5 і 6 раздзелы аповесці. Падрыхт. вусны аповед пра Насцечку
|
|
|
Кузьма Чорны. “Насцечка”.
Фінал аповесці – з’яўленне Сержа і яго бацькоў у кватэры Закрэўскіх
|
1
|
Дачытаць тэкст аповесці. Адказаць на пытанні да 6 і 7 раздзелаў, ведаць іх змест
|
|
|
Абагульняючы ўрок па аповесці Кузьмы Чорнага “Насцечка”
|
1
|
Падрыхт. вусную замалёўку пра вартасць дружбы і яе ролю ў жыцці чалавека
|
|
|
Аповесць як літаратурны жанр
|
1
|
Перачыт. артыкул “Пра аповесць”, адказаць на пытанні на с. 184
|
|
|
Вуснае сачыненне з элементамі разважання на адну з тэм: “Што такое дружба?”, “Чаму чалавеку нельга жыць без дружбы?”, “Чаму трэба берагчы сяброў?”
|
1
|
|
|
|
Урок дадатковага чытання
|
1
|
|
- Тэмы і вобразы мастацкай літаратуры.
Гістарычная тэма “Покліч мінулых стагоддзяў”
|
|
|
Лявон Случанін. “Рагнеда” (урыўкі з паэмы)
|
1
|
Перачыт. урывак з паэмы “Рагнеда”, адказаць на пытанні да твора
|
|
|
Уладзімір Бутрамееў. “Славутая дачка Полацкай зямлі”
|
1
|
Падрыхт. вуснае паведам-ленне пра Рагнеду
|
|
|
Сяргей Тарасаў. “Ефрасіння Полацкая”.
Мастацкая ідэя літаратурнага твора
|
1
|
Перачыт. апавядан-не “Ефрасін-ня Полац-кая”, адказаць на пытанні да твора, падрыхт. вусны аповед пра Ефрасінню Полацкую
|
Ваенная тэма “Вайна – боль і памяць народа”
|
|
|
Мікола Сурначоў. “У стоптаным жыце”
|
1
|
Вывучыць верш “У стоптаным жыце” на памяць
|
|
|
Аляксей Пысін. “Проня”
|
1
|
Параўнаць вершы
М. Сурна-
чова “У стоптаным жыце” і
А. Пысіна “Проня”
|
|
|
Анатоль Вярцінскі. “Два полі”
|
1
|
Падрыхт. выразнае чытанне верша
А. Вярцін-
скага “Два полі”
|
|
|
Вячаслаў Адамчык. “Салодкія яблыкі”
|
1
|
Прачыт. апавядан-не “Салодкія яблыкі”, падрыхт. падрабяз-ны пераказ аднаго з эпізодаў твора
|
|
|
Вячаслаў Адамчык. “Салодкія яблыкі”.
Мастацкі вобраз у літаратурным творы
|
1
|
Падрыхт. вуснае паведам-ленне пра Тоніка
|
|
|
Урок дадатковага чытання
|
1
|
|
Экалагічная тэма “Зямля мая – зялёны дом”
|
|
|
Пімен Панчанка. “Сармацкае кадзіла”
|
1
|
|
|
|
НПБП. Іван Пташнікаў. “Алені”
|
1
|
Прачыт. першую палову твора. Вызна-чыць эпізоды, важныя для характа-рыстыкі галоўнай гераіні твора – дзяўчынкі Іркі
|
|
|
Іван Пташнікаў. “Алені”.
Вобраз галоўнай гераіні твора
|
1
|
Дачытаць апавядан-не “Алені”. Прадумаць адказ на пытанне “Чым так вабіла Ірку прырода?”
|
|
|
Іван Пташнікаў. “Алені”.
Тэма і мастацкая ідэя апавядання
|
1
|
Падрыхт. вусную замалёўку на адну з тэм: “Ірка і яе алені”, “Ірчына пушча”, “Свет Ірчыных захаплен-няў”
|
|
|
Алесь Жук. “Стары бабёр” (урывак з аповесці “Паляванне на Апошняга Жураўля”)
|
1
|
Прачытаць твор
Алеся Жука “Стары бабёр”
|
|
|
Алесь Жук. “Стары бабёр” (урывак з аповесці “Паляванне на Апошняга Жураўля”)
|
1
|
Падрыхт. вусны аповед пра старога бабра і яго вандроўку ў пошуках новага жытла
|
|
|
Янка Маўр. “Багіра”
|
1
|
Прачыт. апавядан-не Янкі Маўра “Багіра”. Падрыхт. вусную замалёўку на адну з тэм: “Лёс Багіры”, “Які жыццёвы ўрок атрымалі людзі ад Багіры?”
|
|
|
Янка Маўр. “Багіра”.
Кампазіцыя літаратурнага твора
|
1
|
Скласці вусную замалёўку пра свайго хатняга сябра (кошку, сабаку ці іншую жывёліну)
|
|
|
Вуснае сачыненне з элементамі апісання і разважання
|
1
|
|
Алегарычныя і сатырычныя вобразы.
“І досціп, і мудрасць”
|
|
|
Якуб Колас. “Конь і сабака”
|
1
|
Вывучыць байку Якуба Коласа “Конь і сабака”
на памяць
|
|
|
Алесь Звонак. “Гарбуз”.
Байка як літаратурны жанр
|
1
|
Падрыхт. выразнае чытанне байкі Алеся Звонака “Гарбуз” і адказы на пытанні
да твора
|
|
|
Уладзімір Корбан. “Малпін жарт”
|
1
|
Падрыхт. выразнае чытанне байкі Уладзіміра Корбана “Малпін жарт”, намаля-ваць ілюстра-цыю да яе
|
- Фантастыка.
“Святло далёкай зоркі”
|
|
|
Раіса Баравікова. “Гальштучнік” (урывак з “Аповесці чатырох падарожжаў”)
|
1
|
Падрыхт. падрабяз-ны пераказ аднаго з найбольш значных эпізодаў
|
|
|
Раіса Баравікова. “Гальштучнік” (урывак з “Аповесці чатырох падарожжаў”)
|
1
|
Скласці план твора Раісы Баравіко-вай “Гальш-тучнік”
|
|
|
Урок дадатковага чытання
|
1
|
|
|
|
Паўтарэнне і абагульненне вывучанага за год
|
1
|
|